Świadczenia Podstawowej Opieki Zdrowotnej realizowane są zgodnie z następującymi zasadami:
Rejestracja ubezpieczonych pacjentów na wizyty ambulatoryjne i domowe odbywa się w każdej formie: osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie.
Pacjent posiada prawo dokonania wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarki i położnej podstawowej opieki zdrowotnej na terenie całego kraju. Deklarację wyboru pacjent składa na formularzu Narodowego Funduszu Zdrowia.
Pacjent ma możliwość ponownego wyboru lekarza POZ, pielęgniarki i położnej spośród innych osób udzielających świadczenia w sytuacji rezygnacji z pracy lekarza POZ lub pielęgniarki i położnej POZ.
W przypadku, gdy pacjent z innych powodów dokonuje po raz trzeci w danym roku kalendarzowym wyboru lekarza POZ, pielęgniarki lub położnej POZ jest zobowiązany do wniesienia na rachunek Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia opłaty w wysokości 80zł.
Świadczenia zapewnia świadczenia nocnej wyjazdowej i ambulatoryjnej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej realizowanej przez Miejską Stację Pogotowia Ratunkowego z siedzibą w Sopocie przy ul. Bolesława Chrobrego 10, telefon 058 551-11-56. Nocna pomoc lekarska i pielęgniarska realizowana jest w godzinach od 18 do 7 od poniedziałku do piątku oraz w soboty, niedziele i dni wolne od pracy całodobowo.
Konsultacje lekarskie można uzyskać pod numerem telefonu /058/ 555-81-13 lub 555-81-14
Świadczeniodawca zapewnia pacjentom wymagającym specjalnych warunków transportu określonych w odrębnych przepisach transport sanitarny. W godzinach funkcjonowania Podstawowej Opieki Zdrowotnej do najbliższego świadczeniodawcy udzielającego świadczeń we właściwym zakresie i z powrotem.:
Świadczenia z zakresu ratownictwa medycznego realizuje Miejska Stacja Pogotowia Ratunkowego w Sopocie przy ul. Chrobrego 10. Telefon 999, z telefonu komórkowego 112.
Kierownik Centrum Medycznego "SOPMED" Sp. z o. o. przyjmuje skargi i wnioski od pacjentów w każdy piątek w godzinach od 11 do 12 w pokoju nr 57 II piętro.
Pacjent ma prawo złożyć skargę do Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Gdańsku przy ul. Marynarki Polskiej 148 tel. 58 3218626 lub 3218635. Rzecznik Praw Pacjenta - Warszawa ul. Młyńska 46, bezpłatna infolinia - 800 190 590.
Świadczeniodawca udostępnia pacjentowi Kartę Praw Pacjenta, która znajduje się we wszystkich rejestracjach zakładu.
Świadczeniodawca udostępnia pacjentowi wykaz innych świadczeniodawców udzielających świadczeń na podstawie zawartych umów z Oddziałem Funduszu w rejestracji ogólnej III piętro. Pełne informacje pacjent może uzyskać w siedzibie NFZ w Gdańsku przy ul. Marynarki Polskiej 148 tel. 058 751 26 98.